ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل سنسوری برای اندازه گیری دما است. این سنسور از دو سیم فلزی بی شباهت تشکیل شده است که از یک انتها به هم متصل شده و در انتهای دیگر آن به دماسنج ترموکوپل یا دستگاه دارای قابلیت ترموکوپل دیگر متصل شده است. در صورت پیکربندی صحیح ، ترموکوپل ها می توانند اندازه گیری دما را در دامنه وسیعی از دما انجام دهند.

برای خرید ترموکوپل به سایت پایاسنس مراجعه کنید.

ترموکوپل ها به دلیل تطبیق پذیری خود به عنوان سنسورهای دما معروف هستند بنابراین معمولاً در طیف وسیعی از برنامه ها استفاده می شوند - از ترموکوپل صنعتی تا ترموکوپل معمولی که در تاسیسات و وسایل معمولی وجود دارد. با توجه به طیف گسترده ای از مدل ها و مشخصات فنی ، درک ساختار اساسی آن ، نحوه کار ، دامنه آن برای تعیین بهتر نوع و ماده مناسب ترموکوپل برای کاربرد شما بسیار مهم است.

ترموکوپل سیم دار مهره ترموکوپل سیم دار
ترموکوپل سیم مهره ای ساده ترین شکل ترموکوپل است. این شامل دو قطعه سیم ترموکوپل است که با یک مهره جوش خورده به هم متصل شده اند. از آنجا که دانه ترموکوپل در معرض دید است ، محدودیت های کاربردی مختلفی وجود دارد. از ترموکوپل سیم مهره ای نباید با مایعاتی استفاده شود که می تواند آلیاژ ترموکوپل را خورده یا اکسید کند. سطوح فلزی نیز می تواند مشکل ساز باشد. غالباً از سطوح فلزی ، به ویژه لوله ها برای سیستم های الکتریکی زمین استفاده می شود. اتصال غیر مستقیم به سیستم الکتریکی می تواند اندازه گیری ترموکوپل را تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی ، ترموکوپل های سیم دار مهره ای انتخاب خوبی برای اندازه گیری دمای گاز هستند. از آنجا که می توان آنها را بسیار کوچک کرد ، آنها همچنین زمان پاسخ بسیار سریع را فراهم می کنند. پروب ترموکوپل مشترک انتقال ، این ساده ترین سنسورهای دما هستند
یک پروب ترموکوپل متشکل از سیم ترموکوپل است که درون یک لوله فلزی قرار دارد. از دیواره لوله به عنوان غلاف پروب یاد می شود. مواد غلاف معمول شامل فولاد ضد زنگ و Inconel® است. اینکونل از دمای بالاتر از فولاد ضد زنگ پشتیبانی می کند ، با این حال ، فولاد ضد زنگ اغلب به دلیل سازگاری گسترده با مواد شیمیایی ترجیح داده می شود. برای دمای بسیار بالا ، سایر مواد غلاف عجیب و غریب نیز موجود است. خط پروب های ترموکوپل عجیب و غریب را در دمای بالا مشاهده کنید.

نوک پروب ترموکوپل در سه سبک مختلف موجود است. زمین گیر ، بی اساس و در معرض دید. با نوک زمین ترموکوپل در تماس با دیواره غلاف است. یک اتصال زمینی زمان پاسخ سریع را فراهم می کند اما بیشتر در معرض حلقه های زمینی الکتریکی است. در اتصالات فاقد زمین ، ترموکوپل با یک لایه عایق از دیواره غلاف جدا می شود. نوک ترموکوپل با اتصال در معرض بیرون از دیواره غلاف بیرون زده است. ترموکوپل های اتصال در معرض برای اندازه گیری هوا مناسب ترین هستند
اندازه گیری دمای یک سطح جامد برای اکثر انواع سنسورهای دما دشوار است. برای اطمینان از اندازه گیری دقیق ، کل منطقه اندازه گیری سنسور باید با سطح تماس داشته باشد. این کار هنگام کار با یک سنسور سخت و یک سطح سخت است. از آنجا که ترموکوپل ها از فلزات قابل انعطاف ساخته شده اند ، اتصال می تواند به صورت صاف و نازک تشکیل شود تا حداکثر تماس را با یک سطح جامد سخت داشته باشد. این ترموکوپل ها یک انتخاب عالی برای اندازه گیری سطح هستند. ترموکوپل حتی می تواند در مکانیزمی ساخته شود که می چرخد ​​، و آن را برای اندازه گیری درجه حرارت یک سطح متحرک مناسب می کند. نوع K ChrOMEGA ™ / AlOMEGA است.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: